CA | ES | EN

Marc Guirao i Oscar Martínez | CLEARPEAKS

Big Data & Analytics consultant i Principal Business Intelligence & Big Data Consultant and Project Manager

Marc Guirao i Oscar Martínez | CLEARPEAKS

Big Data & Analytics consultant i Principal Business Intelligence & Big Data Consultant and Project Manager

Biografia

Marc Guirao Galcerà és un expert en Data Science i Business Intelligence. Actualment, forma part de l’equip d’Advanced Business Analytics de ClearPeaks, en què desenvolupa projectes Big Data i Advanced Analytics. Graduat en matemàtiques ha treballat com a consultor en la indústria financera desenvolupant models matemàtics per a les proves d’estrès de l’European Banking Authority (EBA), creant models de qualificació de risc creditici i optimitzant la regulació de capital en relació amb el risc operacional bancari.

Oscar Martínez Rubi és un expert en Big Data, Business Intelligence i Data Management. Ha desenvolupat el departament d’Advanced Business Analytics de ClearPeaks, dirigint un equip en creixement de 7 persones. L’equip desenvolupa múltiples projectes de Big Data, Cloud i Advanced Analytics en diverses indústries. Abans d’unir-se a ClearPeaks, Oscar va ser enginyer per a projectes científics específics en el eScience Center als Països Baixos, un centre especialitzat en Big Data. Abans d’això, era l’administrador de dades per a un projecte científic que aprofitava el radiotelescopi LOFAR. També va treballar en la implementació de diversos sistemes de processament de dades per a una missió espacial de l’ESA.

PREDIENT LES BAIXES DE SUBSCRIPTORS AMB MACHINE LEARNING

La retenció de clients és un dels punts clau de qualsevol empresa i, encara més, en aquelles basades en models de subscripció. Per aquest motiu un model de predicció d’abandonament del client ben implementat té un impacte directe en el negoci. Passar d’una estratègia reactiva de retenció basada en ofertes o millores de servei i, moltes vegades, compensada amb increments en les accions de captació, a una estratègia de retenció preventiva ens permet incrementar la cartera neta de clients reduint costos i temps.

El primer pas per obtenir un model de predicció excel·lent és disposar d’excel·lents models de dades amb la major quantitat d’informació del client possible. Per tant, les companyies que han realitzat inversions en solucions de Business Intelligence & Big Data i tenen Data Lakes i Data Warehouses amb informació actualitzada dels seus clients començaran el camí cap a la predicció de baixes des d’una posició més privilegiada. Però aquest és només el primer pas. El viatge complet no és fàcil. En aquesta sessió, repassarem els passos que es requereixen per a la seva finalització reeixida en base a les lliçons apreses dels projectes en els quals hem treballat. A més, mostrarem un exemple d’una implementació realitzada amb Microsoft Azure.