CA | ES | EN

Single Blog Title

This is a single blog caption
analisi-dades
17
oct.

El Big Data Congress avisa a les empreses que l’anàlisi de dades és essencial per al seu negoci

L’anàlisi de les dades per part de les empreses “no és futur”, sinó que “és ja essencial per a la seva estratègia de negoci i cap companyia, independentment de la seva mida, hauria de quedar fora”, donat que s’ha demostrat que “és un element clau que permet prendre millors decisions tant estratègiques com en el dia a dia, fins al punt de anticipar-se al mercat”.

Així ho afirmat avui el director de la Unitat de Big Data & Data Analytics del centre tecnològic Eurecat i del Centre d’Excel·lència en Big Data Barcelona, Marc Torrent, amb ocasió del Big Data Congress, on ha assegurat que “el canvi cap a la societat digital ha suposat un nou paradigma” en el qual “la gestió intel·ligent i a gran velocitat de volums ingents d’informació constitueix un factor fonamental de competitivitat”.

A la seva intervenció, Alexander Isakov, CEO
de Pallantius, ha destacat la importància de treballar amb dades rellevants. “Abans de començar a emmagatzemar dades és important saber quin problema resoldràs amb elles”, ha dit. Ha advertit també que “una major quantitat de dades implica més vulnerabilitat” i això n’augmenta el perill “d’ús maliciós”.

Durant la sessió d’avui del congrés, organitzat per Eurecat i el Centre d’Excel·lència en Big Data Barcelona, s’han mostrat també diferents models d’analítica predictiva i prescriptiva per part d’Eurecat, Atomian Cognitive Architects, i Schibsted Media Group.

En aquest sentit, el director del Programa Executiu en Anàlisi de Big Data d’ESADE, Manu Carricano, ha afirmat que la majoria d’empreses “encara estan perdudes” en l’ús del Big Data en camps com la fixació de preus, tot i que, segons el professor, és una “tendència creixent” que pot servir per “equilibrar el preu de venta en temps real”, en funció de l’oferta i de la demanda.

En aquest apartat, Antonio García, CTO del Centre d’Excel·lència d’Everis–NTT Data pel Desenvolupament d’Aplicacions Cognitives, ha parlat de com aquesta firma aplica la intel·ligència artificial i el Big Data per entendre textos legals de la Unió Europea i la seva correcta aplicació en els diferents països membres.

Durant el Big Data Congress s’han lliurat els premis Big Data Talent Awards patrocinats per Oracle, que han reconegut el projecte Tourist Factory, de Rodica Fazakas, Juan Pablo López,  Beatriz Martín i Yulia Zvyagelskaya, a la categoria de millor Projecte Final de Carrera i la tesis doctoral Large-scale comparative bioinformàtics analyses de Maria Chatzou per la seva innovació tecnològica i pel seu impacte socioeconòmic. Durant el lliurament, el director del Centre d’Excel·lència en Big Data Barcelona, ha destacat l’èxit de la present convocatòria, on han rebut “catorze projectes de gran qualitat”.

Organitzat pel Centre d’Excel·lència en Big Data Barcelona i Eurecat, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, Oracle i Everis, el Big Data Congress és el congrés de referència sobre Big Data a Catalunya i el punt de trobada entre professionals, proveïdors i empreses que vulguin desenvolupar o estiguin realitzant projectes en l’àmbit Big Data & Data Analytics.

Han donat també suport al Big Data Congress AIS Group, BSC-CNS, PUE, Davinci,Clearpeaks, Tableau, Grupo ICA i King E-Client.

Leave a Reply